Kaip atgauti motyvaciją ir nepaskęsti rutinoje?

Ar esate atsidūrę tokioje situacijoje, kada staiga suprantate, jog tiesiog švaistote laiką? Kad minutes, kurias galėjote skirti mokymuisi, darbui, tobulėjimui ar saviugdai, praleidote scrollindami facebooke ar žaisdami kompiuterinius žaidimus? Jeigu tai primena Jus, tada neliūdėkit, Jums tereikia mažo postūmio.

Nuobodulys ir tingulys yra labai žmogiška, tačiau su tuo reiktų bent jau šiek tiek kovoti, nes nedarydami nieko, tarsi užrakinsite save komforto zonoje ir netobulėsite. Atbuks jūsų socialiniai įgūdžiai, vis labiau liūdėsite, nes viskas taps rutina – kasdienybė neatneš nieko naujo, o Jūs būsite visų neigiamų pasekmių recipientas. Tad siūlome Jums paskaityti šį straipsnelį ir išmokti keleto būdų, kurie padės nešvaistyti laiko, o jį praleisti sėkmingai.

1. Darykite kažką... BET KĄ!

Susidarykite sąrašą, organizuokitės veiklą, įtraukite į tai savo protą. Nelaukite dienos x viskam pradėti, pulkite prie veiklos stačia galva. Kartais būtent toks metodas yra veiksmingas. Turėtumėte patys žinoti, kaip sunku yra kažką padaryti, kai sau sakote „už 15 min padarysiu“. Jums reikia pokyčių, todėl privalote elgtis kitaip.

2. Pasidalinkite laiką ir užkariaukite viską

Niekada negalvokite, kad viską pasiekti reikia per dieną. Nors suprantame, kad visko norisi iškart, deja... Reikia atsidavimo ir motyvacijos bei nuolatinių pastangų ir tik tada galėsite kažką pasiekti. Pavyzdžiui: jei rašote tekstą, pradedate nuo pirmos pastraipos, nepradėkite nuo vidurio. Eksperimentuokite su technikomis, kai įvaldysite pagrindus. Galų gale, jauskitės gerai dėl savo pasiekimų. Net tokie dalykai kaip gražiai parašyta raidė ar puikiai išlygintas drabužis turėtų teikti šiokį tokį pasitenkinimą.

3. Išlaikykite pozityvią nuotaiką

Beveik neįmanoma save motyvuoti, jei Jūsų nuotaika prasta. Kad pakeltumėte sau nuotaiką – įsijunkit mėgstamą muziką, suvalgykit skanų saldainį, įsileiskit į namus saulės, išeikite į lauką pasivaikščioti ar prabėgioti. Prasiblaškykite ir jausitės daug geriau, kai Jūsų vidinė energija bus pozityvi.

4. Prašykite pagalbos

Žinote posakį: „Dvi galvos geriau nei viena“? Na, tai yra tiesa. Be to, galbūt pamatysite, jog ir draugui trūksta motyvacijos, tokiu atveju žinosite, kad su šia problema susiduriate ne vienas ir galėsite vienas kitam padėti.

5. Nebijokite apie tai kalbėti

Svarbu apie tai kalbėti, nes tai pigus ir efektyvus būdas užsivesti kažką daryti ar pradėti kažko siekti. Tai taip pat paverčia jus atskaitingu savo aplinkinių akyse, jie pradės Jumis tikėti, o tuo pačiu Jums atsiras papildomos motyvacijos. Pasakokite apie savo tikslus visiems, be abejo nereiktų ties tuo užsiciklinti ir aplinkinius kankinti savo kalbomis, bet parodyti aplinkiniams, kad esate nuoširdžiai sudomintas tam tikrais dalykais yra tikrai būtina. Galbūt jie Jus paskatins.

6. Įsivaizduokite rezultatus

Pagalvokite apie tai, kas nutiks, jeigu niekad nesivaikysite savo tikslų ir svajonių... Nieko. Jeigu niekad nepabandysite – nieko ir neatsitiks. Tačiau, jei save priversite padaryti kažką naujo, Jums gali ir pasisekti. Ne iš pirmo karto, bet patikėkite, kai tai pagaliau įvyks ir pasieksite norimo rezultato – viskas atrodys labai verta įdėtų pastangų.

7. Aprūpinkite savo kūną ir protą energija

Užtikrinkite sveiką ir pilnavertę mitybą sau. Tikrai nesijausite labai gerai, jei valgysite vien traškučius ir greitą maistą. Po keleto metų tai gali smarkiai atsiliepti Jūsų sveikatai. Svarbiausia, kad organizmas gautų reikiamą kiekį vitaminų ir naudingųjų elementų, o tada jau galite galvoti apie savo lepinimą gardėsiais. Geras maistas užtikrins didelį energijos kiekį, o tada jau galėsite nuveikti žymiai daugiau.

8. Apdovanokite save

Kai pasiekiate tikslą (dabar jau kalbame apie didesnius tikslus nei gražiai išlygintas drabužis), pavyzdžiui: pagaliau nubėgate 10 km be sustojimų, numetėte 10 kg ar parašėte 15 puslapių esę ar tyrimo aprašą – palepinkite save. Išeikite su draugais į kiną, užsisakykite picą ar kitaip save apdovanokite. Jūs turite jausti, kad sunkus darbas yra atlyginamas. Tai negali būti savęs lepinimas kiekvieną dieną, Jūs turite pajausti, kad tik padaręs daug, galite sau leisti daug.

9. Renkitės sėkmingai

Ar žinote, kad tam tikros spalvos veikia Jūsų nuotaiką? Raudona pakelia Jūsų pasitikėjimą savimi, geltona kelia intelektinius gebėjimus, oranžinė energiją ir protinę stimuliaciją. Žydra, žalia ar rožinė ramina, jei jaučiatės įsitempę. Pasiskaitykite apie spalvų poveikį internete. O galbūt turite laimingus marškinėlius? Užsidėkite juos ypatingą dieną.

10. Atsiminkite kodėl...

Lengva išlaikyti kursą, kai jaučiatės motyvuotas, tačiau motyvacija slopsta laikui bėgant. Susidarykite slaptą priežasčių sąrašėlį: kodėl Jūs tai darote. Sąrašėlyje turėtų būti svarbūs punktai, kodėl Jūs darote tai, ką darote. Kada atsiranda motyvacijos stoka, žvilgtelkite į sąrašą – skaitykite jį balsu ir motyvacija vėl turėtų atgimti.

Svarbiausias dalykas yra nenuleisti rankų ir bandyti. Kurdami projektą, kurio planą paskaitėte internete, galite susidurti su sunkumais, patirti nesėkmę ar nusivilti rezultatais. Na ir kas? Bandykite vėl, ir Romos nepastatė per vieną dieną, tačiau ji buvo didingiausias pasaulio miestas. Ir Jūs galite pasiekti didingų rezultatų, tačiau turite nuolatos tobulinti save, dirbti ir siekti tikslų, kurie Jus motyvuotų.